جدا کردن کاغذ دیواری های قدیمی

روش جدا کردن کاغذ دیواری های قدیمی

بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری جدید، کاغذ دیواری­ های قدیمی را جدا کنید حتی اگر مواد قدیمی سالم به نظر برسند چرا که ممکن است باعث بلند شدن آن شود و حباب­ های زشتی پدید آید که به هیچ عنوان نمی­توان آنها را مخفی کرد. پس چسباندن کاغذ دیواری روی دیگری نتیجه خوبی در بر ندارد. اتاق را تا حد ممکن خالی کنید و یک ملحفه روی وسایل مانده پهن کنید.

قدم بعدی تشخیص نوع کاغذ دیواری است که باید از دیوار کنده شود. کاغذ دیواری­ های چاپی معمولی آب را به سرعت جذب می­کنند ولی انواع دیگر نه.برای تشخیص انواع قابل شستشو از انواع وینیل یک گوشه آن را بلند کرده و سطح خشک آنرا بکنید. لایه پلاستیکی جای کاغذ دیواری­ های وینیل کنده خواهد شد اما انواع کاغذ دیواری قابل شستشو توسط غلتک دندانه دار یا کاردک اره ­ای یا دستگاه بخار، لایه پلاستیکی را مثل کاغذ دیواری های چاپی بکنید. در مورد کاغذ دیواری­ های پارچه ­ای پشت کاغذی می­توان پارچه را از لایه پشتی جدا کرد. قبل از رفتن سراغ روش های سخت همین را امتحان کنید.

جدا کردن کاغذ دیواری

وقتی کاغذ دیواری قبلی را از دیوارها و سقف جدا کردید، قدم بعدی آماده کردن سطح آن تا حد ممکن برای یک نصب موفق می­باشد. یک روکش پلاستیکی روی زمین بکشید و تمام کلیدها و پریزهای برق را با چسب نواری بپوشانید. دیوارها و سقف را با ماده تمیز کننده قوی یا صابون بشورید. دیوارها را از پایین به بالا تمیز کنید و سپس از بالا به پایین آب بریزید. سپس بگذارید کاملاً خشک شود. سپس کلیه ایرادات سطح از قبیل ترک، سوراخ و آسیب وارد آمده توسط دکوراسیون قبلی یا هنگام کندن را دفع کنید. در آخر، دیوارها و سقف را با یک لایه چسب بپوشانید تا تمام روزنه­ ها را یکدست کرده تا باعث بهبود دوام کاغذ دیواری شود. سپس بگذارید خشک شود.

جداسازی کاغذ دیواری

طراحی یک دیوار جدید


بعد از تمام شدن کار، بگذارید دیوار کاملا خشک شود و بعد با محلول آب و(تری سدیم فسفات) TSP دیوار را شستشو دهید. این کار باعث کنده‌شدن چسب و حذف مواد اضافی روی دیوار شده و باعث صاف شدن سطح دیوار می‌شود تا برای کاغذ دیواری جدید آماده شود. سپس با آب و حوله سطح دیوار را مجددا تمیز کنید. در صورتی که دیوار نیاز به تعمیر دارد قبل از شروع به کار به تعمیر دیوار بپردازید. اگر کاغذ دیواری برای مدت زیادی روی دیوار شما باقی مانده باشد ممکن است به دیوار آسیب جدی رسیده باشد و نیازمند تعمیرات حرفه‌ای باشد.
وقتی که دیوار شما تمیز و خشک شد، می توانید دیوار را به با رنگی زیبا و جدید بپوشانید یا یک کاغذ دیواری جدید را جایگزین کنید.

جدا کردن کاغذ دیواری های قدیمی

نکات لازم برای جدا کردن کاغذ دیواری های قدیمی 

  1. برای کندن کاغذ دیواری ابتدا سطح را با یک اسفنج یا اسپری تفنگی خیس کرده صبر کنید تا آب نفوذ کند. اگر لازم بود این عمل را دوباره تکرار کنید.
  2. با استفاده از یک اسکریپر از قسمت درزها شروع به کندن کنید. اگر لازم بود دوباره آن را مرطوب کنید.
  3. قبل از اینکه کاغذ دیواری اطراف پریز یا دیگر اتصالات را بکنید برق را قطع کنید و برای کندن کاغذ دیواری اطراف پریز پیچ های روی آن را شل کنید.
  4. بعد از برداشتن قسمت عمده کاغذ دیواری، باقیمانده کاغذ دیواری که بروی دیوار به جا مانده را با اسفنج یا اسپری تفنگی و یک سکریپر از بین ببرید.
  5. برای محاسبات سریع، میز چسب کاری را به فواصل 30 سانتی­متر تقسیم کنید. کاغذ دیواری مورد نیاز برای نصب را اندازه گیری کنید و روی کاغذ علامت بزنید و اولین تکه را از طول ببرید.
  6. چراغها را روشن کنید تا تمام نقاطی را که چسب ندارند را چسب بزنید.یک لایه قوی از چسب از مرکز کاغذ به صورت طولی بمالید.
  7. یک لبه کاغذ دیواری را با میز مماس کنید و از قسمت مرکزی که چسب زده بودید به سمت لبه­ های خارجی چسب بمالید. لبه دیگر را نیز با میز مماس کرده و همانطور چسب را بمالید. چک کنید تا هیچ جایی بدون چسب نباشد.
  8. چسب زدن را تا انتهای میز ادامه دهید. قسمت انتهای کاغذ دیواری چسب زده را تا کنید و روی خودش بذارید، قسمت چسبی روی قسمت چسبی. کاغذ را روی میز سر دهید تا قسمت تا شده آویزان شود. بقیه کاغذ دیواری را چسب بزنید و لبه دیگر را نیز مثل قبلی به روی خودش تا کنید. امیدواریم که این مقاله چسب زدن کاغذ دیواری برای شما مفید واقع شده باشد.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید