بهترین روش لکه گیری کاغذ دیواری

به علت رنگ ها و طرح های متنوعی که کاغذ های دیواری دارند امروزه بیشتر از رنگ های پوششی متقاضی دارند ، کاغذ های دیواری در دو نوع قابل شستشو و غیر قابل شستشو در بازار موجود هستند . مدل های قابل شستشو را با خیال راحت میتوان با آب شستشو داد اما مدل های غیر قابل شستشو را نمیتوان به این سادگی لکه گیری کرد . در این مقاله می خواهیم چند راه کار برای لکه گیری کاغذ های غیر قابل شستشو اراده کنیم :

گردگیری مداوم دیوار پوش ها

یکی از علل شکل گیری لکه رو کاغذ  های دیواری ماندن طولانی مدت ذرات گرد و غبار می باشد . گرد و غبار پس از مدتی ماندن بر روی دیوارپوش باعث کدر شدن و تیره شدن آن می شود و جاهایی که از گرد و غبار در امان هستند اختلاف رنگ زیادی با قسمت هایی که در معرض گرد و غبار قرار دارند پیدا می کنند . برای جلوگیری از این اتفاق باید به طور مداوم با یک دستمال یا حوله خشک و نرم ذرات گرد و غبار را از روی دیوار ها پاک کرد .

از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید

مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید به گونه ای که مایع حالت خمیری شکل به خود بگیرد . سپس با استفاده از اسفنج این خمیر را بر روی لکه بمالید . بعد از از بین رفتن جای لک از روی کاغذ آن را با حوله یا دستمال خشک ، خشک کنید .

از آب ولرم و صابون برای لکه گیری استفاده کنید

برخی از لکه های سطحی را به راحتی میتوان به کمک آب ولرم و صابون از بین برد . این محلول را تهیه کرده و بر نقطه ی مورد نظر بمالید سپس با استفاده از آب به گونه ای آن ناحیه را شستشو دهید که آب به زیر کاغذ نفوذ نکند و فقط کف صابون از بین برود و در انتها به کمک یک دستمال خیس رطوبت را از بین ببرید تا عمر دیوار پوش زیاد شود .



از سیم های ظرف شویی زبر برای شستشوی کاغذ های دیواری استفاده نکنید


در صورت مشاهده لکه هرگز سعی نکنید آن را با استفاده از اسکاج ها ی زبر یا کاغذ دیواری رفع نمایید ، سعی کنید از اسفنج ها و حوله های نرم استفاده کنید ، چرا که استفاده از سیم های ظرف شویی و اسکاج های زبر باعث کوتاه شدن عمر آنها و ایجاد خراش بر روی آنها می شود .

از پودرهای ماشین لباس شویی استفاده کنید

برای از بین بردن لکه ها میتوانید مقداری پودر ماشین لباس شویی را نم کرده و بر روی اسفنج بمالید و به آهستگی آن را به روی دیوار پوش بکشید.

استفاده از محلول آب اکسیژنه و مایع ظرف شویی


میتوانید اندکی مایع ظرف شویی را با آب اکسیژنه مخلوط کرده و با استفاده از پارچه یا حوله لطیف آن را بر روی لکه بمالید و سپس با یک دستمال خشک رطوبت آن را بگیرید.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه