کاغذ دیواری زنده

کاغذ دیواری زنده چیست؟

کاغذ دیواری زنده!!!عنوان خبری که پژوهشگران امریکایی درباره ی ساخت کاغذهای دیواری زنده با نقش و نگارهای متنوع دادند که برق مورد نیاز ابزار الکتریکی را تامین می‌کنند.این نوع جدید از کاغذ دیواری الکتریکی گلدار و زیبا نه تنها طراحی‌های جالب و چشم نوازی دارند، بلکه هم چنین می‌توانند چراغ‌ها، هیترها و حتی سیستم‌های پخش موسیقی را نیز با تامین انرژی الکتریکی آنها نیز روشن و فعال کنند.به گفته پژوهشگران، وجود دیوارهایی که از نظر الکتریکی فعال هستند، موضوع جدیدی نیست؛ اما این دیوارهای برقی اغلب وابسته به حسگرهای بسیار پرهزینه و گرانقیمت و پرژکتورهای بسیار پر مصرف هستند تا زنده بمانند.

کاغذ دیواری زنده

رنگ های مغناطیسی رسانا

اما این بار، لیه بوچلی ــ محقق و مدیر پروژه «دیوار زنده» ــ در آزمایشگاه رسانه دانشگاه ماساچوست با استفاده از رنگ‌های مغناطیسی و رسانا گزینه جدیدی را ارائه کرده که نسبت به نمونه‌های قبلی بسیار مناسبتر و مقرون به صرفه‌تر است.بوچلی از این رنگ‌های رسانا برای خلق مدارهای الکتریکی در طراحی‌های جذاب استفاده کرده است.

کاغذ دیواری زنده چیست

حسگر های لمسی در کاغذ دیواری زنده

در كاغذ دیواری زنده با حسگرهای لمسی، روشن و حرارتی ارزان قیمت، LEDها و بلوتوث ترکیب می‌شوند و یک سطح کنترل را ایجاد می‌کند که می‌تواند با ابزاری که در نزدیکی‌اش وجود دارند، ارتباط برقرار کند؛ به این ترتیب شما می‌توانید با لمس کردن یک گل یک لامپ یا مجموعه گرم کننده‌ها را روشن کنید.

محققان می‌گویند: هدف از ساخت این فن‌آوری کاغذ دیواری آسان سازی بهره‌گیری از تجهیزات الکتریکی بدون نیاز به مهارت‌های فنی زیاد و پیچیده است.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید