مصاحبه خبرگزاری ایسنا با گروه تیراژه هارمونی


"لمینت" در گذر تحریم و پساتحریم

هرچند طی سالهای گذشته، میزان استفاده مردم از کاغذ دیواری و لمینت با رشد چشمگیری همراه بوده اما هنوز بازار این محصولات در اختیار تولیدکنندگان خارجی است.

عزت‌اله نورانی، مدیر روابط عمومی شرکت تیراژه هارمونی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: تا سالهای نه چندان دور مردم آشنایی زیادی با لمینت نداشتند اما در یک دهه اخیر، سطح اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به این محصول بالا رفته و مزیت‌های استفاده از این کالا را شناخته‌اند. متنوع‌شدن محصولات، یکی از نشانه‌های رواج استفاده از لمینت در دکوراسیون‌های داخلی است.

وی افزود: پژوهش‌ها و بررسی بازار نشان می‌دهد حدود 60 درصد مردم به طراحی داخلی اهمیت می‌دهند و برای زیباسازی فضای مسکونی یا اداری خود، از لمینت و پارتیشن استفاده می‌کند. البته طراحان داخلی و معماران نیز در سال‌های گذشته کمک زیادی به توسعه و رشد بازار این محصولات کرده‌اند.

نورانی در ادامه به تحلیل کیفیت محصولات حاضر در بازار پرداخت و گفت: بیش از 90 درصد محصولات موجود در بازار، وارداتی است. تولیدات داخلی، از نظر پارامترهایی مانند مواداولیه، قابلیت شستشو و مقاومت، کیفیت مطلوب معماران و دکوراتورها را ندارند. دلیل اصلی این موضوع هم به کمبود ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های تولید مربوط است. امیدواریم با رفع تحریم‌ها، تولیدکننده‌های داخلی بتوانند خطوط تولید خود را به‌روز کنند تا شاهد رشد کیفیت محصولات داخلی هم باشیم.

وی افزود: کشورهای آلمان، فنلاند، نروژ، روسیه، کانادا و آمریکا بهترین محصولات لمینت دنیا را تولید می‌کنند. در زمینه کاغذ دیواری نیز چین و آمریکا حرف اول را می‌زنند. قبل از تحریم‌هایی که ظالمانه علیه کشورمان وضع شد، واردکننده‌ها از کشورهای آلمان، فنلاند، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، کانادا و حتی آمریکا محصول وارد بازار ایران می‌کردند اما بعد از صدور قطعنامه‌ها، چین بازار ایران را به انحصار خود در آورد.

این فعال صنعت ساختمان در ادامه به بررسی رابطه رکود بازار مسکن و فعالیت شرکت‌های طراحی داخلی پرداخت و گفت: رکود بازار مسکن بدون شک بر فعالیت شرکت‌های صنعت دکوراسیون و معماری داخلی هم تاثیر می‌گذارد اما یکی از مزایای این صنعت، امکان فعالیت در حوزه بازسازی املاک است. خوشبختانه در دوران رکود بازار مسکن که مردم به بازسازی املاک خود رو می‌آورند، شرکت‌های عرضه‌کننده کاغذدیواری، لمینت و پارکت باز هم می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند، چرا که عمده مواد مصرفی در بازسازی ساختمان‌ها لمینت، پارکت و کاغذ دیواری است.

شرکت تیراژه هارمونی فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده است. مدیران این شرکت قبل از تاسیس تیراژه هارمونی، در زمینه چوب و دکوراسیون، سابقه فعالیت داشتند و تجربه چندین ساله خود را در این شرکت متمرکز کردند. تیراژه هارمونی حدود 2000 نماینده فروش و عاملیت در سراسر کشور دارد.

مجموعه جوانِ تیراژه هارمونی، نمایندگی رسمی شرکت آلمانی باراباس را برعهده دارد و محصولات این برند معتبر بین‌المللی را در بازار ایران عرضه می‌کند. این شرکت با راه‌اندازی یک خبرنامه داخلی و سایت اطلاع‌رسانی، سعی دارد سطح آگاهی و شناخت فعالان حوزه دکوراسیون داخلی را نسبت به ابزار، محصولات و تکنولوژی‌های جدید بالا ببرد.

متن مصاحبه کامل را می توانید با کلیک در اینجا مشاهده نمایید.

http://www.isna.ir/news/94061509384/