راهنمای خرید پارکت

انتخاب مناسب ترین پارکت 

اگر قصد دارید که بدون هیچ دردسری، کفپوش قسمتی از منزل یا محل کار خود را در سریعترین زمان ممکن، بدون استفاده از چسب و بدون اینکه جای درزی از کام و زبانه روی سطح ببینید و همچنین میخواهید کف فضا را ضدآب کرده باشید، بهترین گزینه برای شما پارکت هست. اگر میخواهید فضای خود را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید، باید بدانید که با یک انتخاب رنگ مناسب ، اینکار با پارکت کاملا شدنی هست. در ادامه مطلب برای شما از تاثیرات پارکت در ایجاد فضای مورد نظر چند نکته را بازگو خواهیم کرد.

مناسب ترین رنگ پارکت خانه

اتاقی که دارای پارکت و دیوارهایی روشن هست، بزرگتر از آنچه در واقعیت می باشد، بنظر می آید اما اگر این رنگ روشن ته مایه ای از رنگ های سرد در خود داشته باشد مطمئن باشید که فضای شما به فضایی بی روح و سرد تبدیل خواهد شد.
اگر رنگ دیوارهای فضای شما رنگی تیره تر از رنگ سقف ها وکف است، سقف و کف بیش از پیش به چشم خواهند آمد و فضا حالتی کشیده تر و افقی به خود خواهد گرفت. یعنی خطوط افقی بیشتر از عناصر عمودی خود را نشان می دهند. اگر میخواهید عرض اتاق بیشتر شود و فضا به نظر پهن بیاید، در اتاقی که سقف و دیوارهایش دارای رنگ روشن هستند از پارکتی با رنگ تیره استفاده نمایید.
اگر سقف و کف نیز تیره و دیوار ها روشن باشند فضاها بازهم وسیع بنظر خواهند آمد اما با این تفاوت که اینکار دیوار ها را کوتاه تر و سقف فضا را پایین در نظر می آورد. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر در یک فضا تنها سقف روشن باشد و دیوار ها و کف رنگ تیره ای داشته باشند، حال و هوای فضای خود را مثل فضای زیر زمین کرده اید!

انواع و اقسام پارکت ها

در اینجا سعی می کنیم تا شما را برای زمانی راهنمایی کنیم که برای خرید پارکت به بازار میروید و قصد انتخاب یک برند را دارید، زیرا که تنوع این جنس از پوشش کف در بازار دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است و انتخاب از میان آنها برای افرادیکه از این کار سررشته ای ندارند، بسیار سخت خواهد بود.
در مرحله اول بایستی به جنس رویه ی کفی های موجود توجه داشته باشید. بسته به اینکه این پارکت را برای چه کاربری استفاده می کنید توجه به جنس رویه ی پارکت کف مهم خواهد بود ، یعنی اگر مکانی با رفت و آمد پایین دارید مانند منازل پس کیفیت ac3 پاسخگوی نیاز شما خواهد بود اما اگر می خواهید از این پارکت ها در فضاهای پرتردد مانند فروشگاه ها ، مکان های آموزشی یا دفاتر کار شلوغ استفاده نمایید، پس بایستی با اننتخاب یک استاندارد با کیفیت بالاتر خیال خود را از بابت ماندگاری رویه پارکت خود و از رنگ و رو نیافتادن آن راحت کنید. در این موارد کیفیت مناسب برای فضای شما جنس رویه ی ac4 و ac5 میباشد.

همانگونه که میدانید پارکت لمینت در چهار طرف خود داری کلیک های برای چفت شدن بهتر کام و زبانه ها در هم میباشند که بایستی همینجا به این نکته اشاره کنیم که در برخی از کاتالوگ ها با تاکید بر اینکه چهار طرف قطعات پارکت خود کلیک دارند این ویژگی را جنبه ی مثبتی در انتخاب برند خود نشان میدهند که کاملا تبلیغاتی است زیرا که تمامی پارت ها دارای کلیک در چهار سمت قطعات خود میباشند و در هر برندی از کلیک هایی مختص به همان تولیدی استفاده میکنند که این کلیک ها شامل یونی کلیک ها، دابل کلیک، یونی فیت و والینگن و ...می باشد که هر برند را با همان کلیک مختص به خود شناسایی می کنند.

 ضخامت استاندارد پارکت 

ضخامت پارکت ها نیز از نکات مهم و حائز اهمیت هستند.در بازار پارکت ها را در ضخامتهایی بین 6 تا 15 میلیمتر خواهید دید که بهترین انتخاب برای شما ضخامت های 8 و 12 میلیمتری است .اگر میخواهید فضای خود را در برابر صدا و حرارت عایق نمایید بهتر است تا از فوم های سایلنت و معمولی به ضخامت دقیقا 2 میلیمتر، نه بیشتر و نه کمتر استفاده نمایید. شما میتوانید برای اطمینان حاصل کردن از انتخاب خود از فروشگاه های معتبری که برای نصب و اجاره ی  پارکت ها ضمانت میدهند این محصول راتهیه نمایید و در آخر توصیه می شود که رنگ انتخابی را اگر تنها در کاتالوگ دیده اید به فروشگاه مراجعه کرده و از دقیق بودن رنگ اطمینان حاصل کنید و از فروشنده بخواهید تا برای هم دما شدن قطعات با محل نصب آنها، قطعات را یک الی دو روز قبل از نصب به محل مورد نظر شما ارسال نماید.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید