پارکت چوبی

آشنایی با پارکت چوبی

چوب یکی از ابزار هایی است که در بخش های مختلف ساختمان کاربرد دارد ، در نمای بیرونی ساختمان ، کف پوش ها ، کابینت ها ، اثاثیه ی منزل از این محصول لوکس استفاده می شود . چوب به دلیل طبیعی بودن همواره مخاطب های خاص خود را دارد .در این نوشتار قصد داریم شما را با انواع پارکت چوبی ، قیمت پارکت چوبی و ... آشنا کنیم .

کاربرد پارکت چوبی

پارکت لمینت یکی از محبوب ترین انواع کف پوش ها می باشد که با برند های مختلف ، طرح و رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد . پارکتها از جنس چوب هستند . کلمه ی پارکت از یک کلمه ی فرانسوی Parchet که معنای آن فضای کوچک احاطه شده است برگرفته شده است . با توجه به طبیعی بودن پارکت چوبی ، این نوع کف پوش از نظر سلامتی نیز امتیاز بالاتری نسبت به سایر کف پوش ها میگیرد . پارکت های چوبی در جنس های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند ، رایج ترین چوبی که برای تولید پارکت از آن استفاده می شود چوب درخت راش می باشد . اما علاوه بر این چوب از چوب درختان گردو ، بلوط ، افرا و زبان گنجشک نیز برای تولید پارکت استفاده می شود .

انواع مختلف پارکت چوبی

پارکت های چوبی در دو نوع پارکت تمام چوب و سه لایه در بازار موجود می باشند . در پارکت تمام چوبی کل چوب مورد استفاده چوب ترمو می باشد اما در پارکت سه لایه معمولا دو لایه ی زیرین از چوب های ارزان قیمت تر تهیه می شود و فقط لایه ی رویی از جنس ترمووود می باشد بنابراین قیمت پارکت چوبی با توجه به نوع پارکت می تواند متفاوت باشد .

قیمت پارکت چوبی

معمولا استفاده از انواع مختلف پارکت چوبی به عنوان کف پوش منزل یا محل کار صرفه ی اقتصادی دارد ، چرا که قیمت آنها در مقایسه با زیبایی ، کیفیت ، تنوع ، طول عمری که دارند بسیار پایین تر می باشد . پارکت چوبی در حدود 50 سال می تواند عمر کند و در موارد معدودی که پارکت کیفیت فوق العاده ای داشته باشد عمر آن به صد سال نیز میرسد . بسیاری از انواع کف پوش های موجود در بازار از مواد شیمیایی می باشند ، پارکت تمام چوب به طور کامل از الیاف طبیعی ساخته شده است ، بنابراین انتخاب پارکت چوبی به عنوان کف پوش می تواند اتخابی هوشمندانه باشد . مزیت های استفاده از پارکت چوبی این نوع از پارکت از رشد کپک و قارچ در منزل جلوگیری می کند ، به علاوه در مقابل اشعه ی فرابنفش خورشید ، حرارت همچون حرارت ته سیگار ، سایش و فشار مقاوم است . کف پوش چوبی حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد ، بنابراین برای ساختمان هایی که دارای سیستم گرمایش از کف هستند بسیار مناسب است و در هزینه ها صرفه جویی می شود .

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری ارائه دهد.



نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید