بهترین طراحی داخلی اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب


دکوراسیون داخلی اتاق خواب از اهمیت ویژه ای در دکوراسیون منزل برخوردار است. برای اتاق خواب میتوان از سبک های مختلف دکوراسیون کمک گرفت اما باید دقت کرد که این سبک ها و رنگها تاثیر مثبتی در فضای داخلی این قسمت از خانه داشته باشند . با ما همراه باشید تا شما را با اصول درست چیدمان اتاق خواب و تصاویری از مدلهای دکوراسیون اتاق خواب اشنا کنیم.مدل مو

برای ایجاد حس آرامش و امنیت در اتاق خواب بهتر است دکوراسیون اتاق خوابتان را به شیوه ای اصولی و کاربردی طراحی کنید. رنگ اتاق خواب و مدل وسایل چیده شده در اتاق خواب از مواردی هستند که می توانند در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی اتاق خواب تاثیرگذار باشند از این رو بهتر است در انتخاب طرح و رنگ اتاق خواب حساسیت لازم را به خرج دهید. در هنگام چیدمان وسایل در فضای اتاق خواب برای ایجاد حس آرامش و نشاط بیشتر بهتر است به نحوه چیدمان وسایل و کاربرد هر یک از وسیله های اتاق خواب توجه بیشتری داشته باشید و علاوه بر این برای ایجاد دکوراسیونی ایده آل و مدرن در فضای اتاق خواب باید از شلوغی بیش از حد در این مکان جلوگیری نمایید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

دکوراسیون شیک اتاق خواب

جزئیاتی کوتاه در مورد چیدمان اتاق خواب که بایستی برای رسیدن به چیدمانی ایده آل بدانیم بعد از یک روز کاری سخت وقتی به خانه بر می گردیم احتیاج به فضایی داریم که حس آرامش را در ما به وجود آورد .اتاق خواب در خانه یکی از مکان هایی است که می تواند این حس آرامش و انرژی از دست رفته را به ما برگرداند . وسایل اتاق خواب و نوع چیدمان ، رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری استفاده شده باید طوری باشد که این حس را در ما به وجود آورد.

کاغذ دیواری

دکور تخت در اتاق خواب

یکی از اصول اولیه در دکوراسیون اتاق خواب تخت می باشد که باید طوری انتخاب شود که پنجره در سمت راست آن قرار گیرد تا نورگیر اتاق را تامین کند. چیدمان اتاق خواب می توانیم از کوسن های رنگی نیز بر روی تخت استفاده کنیم تا زیبایی آن را دو چندان می کند. نکته قابل توجه این است که حتما نباید همه وسایل در اتاق همرنگ باشند بلکه گاهی اوقات تضاد رنگی هم می تواند فضای اتاق را از یکنواختی بیرون آورد.از دیگر نکات ضروری در چیدمان اتاق خواب رعایت توجه به رنگ مبلمان و ست شدن رنگ کاغذ دیواری با آن است .

طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب

به عنوان مثال اگر رنگ کاغذدیواری اتاق شما کرم یا گلبهی می باشد استفاده از یک دکور چوبی و قوه ای می تواند به زیبایی اتاق کمک کند.

دکوراسیون اتاق خواب

کاربرد تابلو در دکوراسیون اتاق خواب

تیراژه هارمونی اگر در اتاق از تابلو استفاده می کنید هرچه قاب تابلوها بیشتر باشد با دکور اتاق هماهنگ می شود، هرچه پهنای قاب کمتر باشد نقاشی داخل قاب جلوه بیشتری پیدا می کند.اگر می خواهید اتاق خواب متفاوتی داشته باشید بهتر است از مبل تک به همراه یک نور موضعی مثل نور آباژور استفاده کنید.استفاده از آباژورهای کوتاه که بر روی پاتختی استفاده می شود می توند فضای رمانتیکی را برایتان به وجود آورد.استفاده از گلدان های طبیعی و قاب عکس عزیزان نیز توصیه می شود.

نباید های دکوراسیون اتاق خواب


اتاق خواب در واقع بهترین مکان برای آرامش و آسایش شماست. در واقع اتاق خواب یک مکان خصوصی است که اولین و اصلی ترین رسالت آن مهیا کردن اوقاتی خوش برای استراحت و آرامش شماست .

اتاق خواب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه است که باید بیشترین دقت و خلاقیت در دکوراسیون آن صورت گیرد زیرا همه ما به طور متوسط یک سوم از عمر خود را در خواب به سر می‌بریم و در وهله بعد خواب و محیطی که انسان ساعات استراحت خود را در آن سپری می‌کند ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد.

اگر تصمیم گرفته اید دکوراسیون اتاق خواب خود را به شکل جدید بچینید اشتباهات رایج را در چیدمان اتاق خواب در نظر بگیرید و سپس شروع به تغییر دکوراسیون حرفه ای و درست اتاقتان کنید .به برخی از رایج ترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد در چیدمان اتاق مرتکب می شوند در زیر اشاره می کنیم:

طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب

  •  تعداد زیادی بالش روی تخت

چیدن بالش های زیاد روی تخت خواب زیبایی خاصی به اتاق خوواب شما می دهد اما این موضوع را در نظر بگیرید که هر زمان که بخواهید استراحت کنید بالش ها مانع راحتی شما می شوند و مجبورید انها را از روی تخت کنار بیاندازید .

راه حل: ترکیب بالش و پتو

همه افراد دوست دارند فضای کافی داشته باشند .استفاده از بالش و پتوی هم رنگ و ست هم به باز شدن فضا و حس آرامش بیشتر کمک می کند .

  •  کمبود جا برای نشستن

از این که در اتاق جایی برای نشستن نداشته باشید و همیشه مجبور باشید دمپایی رو فرشی بپوشید آرامش نخواهید داشت.

راه حل: استفاده از صندلی

می برای استفاده از فضای اتاق می توانید از قالیچه های فانتزی استفاده کنید یا بسته به فضای اتاق چند عدد صندلی داخل اتاق قرار دهید. نوع صندلی فرقی نمی کند م یتواند مبل باشد، صندلی گهواره ای یا مدل های دیگر…

باید ها و نباید های طراحی داخلی اتاق خواب

  •  سرویس چوب ست

آیا کمد لباس، تخت و میز توالت اتاق خواب تان در یک رنگ و طرح هستند؟ باید بگویم این کار درستی در دکور صحیح و بدون نقص نیست.

راه حل: از ترکیب متریال ها و مدل های متفاوت استفاده کنید

لزوما نباید رنگ وسایل شبیه هم باشد و همه مدرن باشند .از ست کردن تخت مدرن با گنجه آنتیک هراس نداشته باشید. این ترکیب در عین پیچیدگی آرامبخش است.

  •  خوابیدن با لامپ سقفی


لامپ های بالای تخت نه تنها به آرامش شما کمک نمی کند بلکه ممکن است آرامشتان را به هم بزند و خواب از سرتان بپرد .تا به حال کسی ازلامپ های فلورسنت بالای تخت حس آرامش و امنیت نکرده است .

راه حل: استفاده از چراغ های کم نور

چراغ خواب دیواری یا رومیزی استفاده کنید و نور آن ها را بسیار کم کنید تا محیط مناسبی را برای استراحت فراهم کند.

  • اتاق به هم ریخته

میز و قفسه کتابخانه از ضروری ترین لوازم خانه هستند اما این ها باعث ایجاد شلختگی وبه هم ریختگی می شود. پس تا جایی که می توانید این لوازم را در اتاقی به جز اتاق خواب استفاده کنید.

راه حل: به دنبال سادگی باشید

اگر اتاق خواب بسیار ساده باشد به قدری آرامبخش می شود که شاید دیگر دلتان نخواهد که از آن اتاق بیرون بیایید.

استفاده از ملافه و روتختی با طرح های خیلی شلوغ و روشن بر روی تشک و تخت

استفاده از ملافه و روتختی هایی با طرح های عجیب و غریب باعث شلوغ نشان دادن فضا می شود و برای دکوراسیون اتاق مناسب نیستند .به جای آن ها می توانید از ملافه های سفید یا رنگ خنثی استفاده کنید. در این صورت شما پس زمینه ی ساده و شیکی خواهید داشت که می توانید رنگ های دیگر را به راحتی با آن ست کنید و از هر طرحی که دلخواهتان است استفاده کنید .

بهترین طراحی داخلی اتاق خواب

رنگ مناسب طراحی داخلی اتاق خواب

انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب همواره جزئی از انتخابات ویژه برای دکوراسیون محسوب می شود که این انتخاب تاثیر خیلی مهمی بر آرامش روانی فرد دارد، رنگ های تند و پر انرژی مانند نارنجی و قرمز به صورت متعادل برای فضای اتاق کودک مناسب اند اما برای اتاق خواب رنگ هایی مثل: رنگ سفید، رنگ آبی، رنگ صورتی، رنگ لیمویی بسیار مطلوب بی نظیر است.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید