چرا باید از طراح داخلی استفاده کنیم

لزوم استفاده از طراح داخلی در خانه

برای همکاری با یک طراح داخلی برای منزلمان حتما نباید فرد ثروتمندی باشیم.در حقیقت استفاده از یک طراح حرفه ای باعث ذخیره پول و کاهش استرس ما می شود.شاید خیلی از ما ایده هایی در ذهن مان داشته باشیم که به تنهایی نمی توانیم آنها را در محیط واقعی پیاده سازی کنیم به عنوان مثال شاید انتخاب یک کاناپه مناسب به تنهایی کار دشواری نباشد اما ترکیب آن با فرش مناسب می تواند کمی سخت باشد و یا اینکه چگونه هارمونی بین کاغذ دیواری و مبلمان و پوشش کف به وجود آوریم کار را سخت کند.شاید خیلی از ما دوست داشته باشیم در فضای کلی خانه قسمتی را دنج مخصوص صبحانه قرار دهیم یا قسمتی را مختص کتاب خواندن بگذاریم اما حقیقت این است که شاید طراحی کار بسیار دشواری نباشد ولی کار هر کسی نیست.

اهمیت طراحی داخلی

نقش طراح داخلی 

 خیلی از افراد تصور می کنند که با داشتن وسایل گران قیمت یا صرف هزینه های زیاد می توانند فضای مدرنی را در خانه به وجود بیاورند و خود را بی نیاز از طراحی می دانند.درصورتیکه یک طراح با دانش طراحی می تواند بدون صرف هزینه های زیاد ارتباط بین اشیا و فضای خانه را برقرار کند.در حقیقت طراحی یک فرایندی است که صادقانه به شما می گوید که چه چیزی مناسب خانه شما هست و چه چیزی نباید در خانه شما قرار گیرد.

اهمیت طراحی داخلی خانه

طراحی داخلی که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه­سازی فضاهای داخلی ساختمان­ها به منظور انجام فعالیت­های روزمره، یعنی زندگی، تفریح و کار است. بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می­شود. این فضاها محیطی را ایجاد می­کنند که پاسخ­گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه باشد. همچنین آنچه به یک بنا روح می­بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می­توان گفت کیفیت فضای داخلی، از یک طرف تاثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت­های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تاثیر قرار می­دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت­سازی زندگی در آن است. فضای معماری بدون طراحی داخل آن، یا به طور کلی قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت. در واقع می‌توان از طراحی به روندی عملکردی، زیبایی‌شناختی و هدایت‌گر، برای رسیدن به‌ اهداف مورد نظر از جمله پویایی، افزایش بازده‌ کاری و یا بهتر کردن روش زندگی، یاد کرد.

طراحی داخلی، زندگی همه آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار می­دهد و تاثیرات آن در زندگی، به وضوح قابل مشاهده است. از این رو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و مکان های خاص نیست. طراحی داخلی می­تواند برای کل جامعه و طبقات کم­درآمد هم مفید باشد. اگر قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضاهای مختلف فراهم کنیم، طراحی داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. طراحی داخلی می­تواند به ما نشان دهد که در این فضاها چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم. به طور کلی طراحی داخلی، تاثیری عمیق بر کیفیت فضاهای زیستی جامعه ما خواهد داشت.

از آنجا که طراحی داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی­های روحی و روانی انسان قرار دارد، باید برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی­های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار ­گیرد. از این رو طراح، به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا و احساس و تاثیری که می­خواهد آن فضا بر استفاده­کننده داشته باشد.

طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مولفه­ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی­گیرد. این عناصر، ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند. طراحی داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­گیرد، به همان میزان که شامل جنبه­های کاربردی، ساختاری و فنی می­شود، طراحی تجسمی و جنبه­های بصری و زیبایی­شناسانه را نیز در بر دارد.

اهمیت طراحی داخلی

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید