روانشناسی رنگ کاغذ دیواری

روانشناسی رنگ ها در کاغذ دیواری

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با روانشناسی رنگ های کاغذ دیواری آشنا کنیم.یکی از ملاک های اصلی انتخاب کاغذ دیواری انتخاب رنگ مناسب در خرید کاغذ دیواری می باشد.در ادامه با رنگ های مختلف کاغذ دیواری می پردازیم.

روانشناسی رنگ ها در کاغذ دیواری

رنگ های گرم در کاغذ دیواری


منظور از رنگ های گرم، رنگ هایی هستند که احساس گرما، خورشید را در ذهن بیننده زنده میکنند. این نوع رنگ ها را بیشتر در داخل ساختمان هایی مورد استفاده قرار میدهند که فقدان نور خورشید را القاء و فقدان آن را جبران کنند. رنگ های گرم ، مثل رنگ قرمز ، به گونه ای خود را به بیننده نزدیک میکنند، گویی به سمت ما در حرکت اند. به همین دلیل به رنگ های گرم، رنگ های پیشرو نیز میگویند زیرا چشم را به طرف خود جلب کرده. که شامل زرد، زرد متمایل به نارنجی، نارنجی، قرمز نارنجی، قرمزو قرمز مایل به بنفش هستند. در حقیقت رنگ های گرم قرمزی بیشتری دارند. رنگ های گرم مناسب اتاق‌های بزرگ بوده.رنگ زرد یادآور سرخوشی، روزهای آفتابی، و فضاهای شاد است. این رنگ، رنگ گرم و خوش‌بینی است و بسیار مناسب فضایی است که دیگران گرد هم جمع شده‌اند تا غذا بخورند و با هم گفتگو کنند. رنگ زرد مایل به سبز یکی از بهترین زرد ها است که بسیار مناسب یک اتاق غذاخوری مدرن است. اتاق پذیرایی خود را با یک رنگ داغ مانند نارنجی یا زرد تیره گرم ‌کنید. هر چقدر هم هوای بیرون سرد و طوفانی باشد، شما و مهمان‌تان گرم خواهید ماند. برای ایجاد لطافت در فضایی که در آن سطوح خشنو زبر وجود دارد، سراسر اتاق را زرد کنید.

رنگ کاغذ دیواری


استفاده از رنگ های تیره دیوارها نزدیک تر بنظر می رسند و فضا کوچکتر به نظر خواهد رسید.
اگر در آپارتمان و یا اتاق خود قناسی به چشم می آید، بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید. قناسی تا حدودی با رنگ صحیح پنهان می شود. اگر سقف خانه بلند باشد، باید برای کوتاه بنظر آمدن آن از رنگ های تیره در رنگ آمیزی فضا استفاده کرد. همچنین استفاده از رنگ های تیره در فضاهای قدیمی می تواند کمبودهای فضا و خرابی های محیط را بپوشاند.
هیچوقت نباید در محیط بطور کامل از رنگ‌های تیره استفاده کرد، چون فضا دلگیر خواهد شد. به همین دلیل بهتر است از ترکیب رنگ های روشن و تیره در کنار یکدیگر استفاده کرد. رنگ قرمز اشتها را زیاد می کند. برای همین است که در بسیاری از رستوران ها از این رنگ استفاده می شود. در نتیجه قرمز برای آشپزخانه رنگی مناسب است. گرمای این رنگ به درد اتاق نشیمن شما هم می خورد چون باعث گرمی فضا می شود. فقط فراموش نکنید قرمز به دلیل تندی و تیرگی، فضای شما را کوچک تر نشان خواهد داد. اگر می خواهید قرمز را در آشپزخانه استفاده کنید، بهترین همراه برای آن زرد است.

روانشناسی رنگ ها

بهتر است از رنگ نارنجی در اتاق خواب استفاده نکنید چون آرامش را از فضا می گیرد، به جای آن نارنجی برای آشپزخانه و اتاق غذاخوری رنگ مناسبی است. چون اشتها را زیاد می کند و حسی صمیمی به فضا می دهد. اگر هم می خواهید فضای گرمی داشته باشید می توانید نارنجی را با لوازم قهوه ای هماهنگ کنید. اگر دنبال فضایی شادو سرزنده هستید، ترکیب نارنجی با آبی را امتحان کنید. فضای شما شبیه دریای تابستانی خواهد شد. می توانید رنگ قهوه ای را در آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از آن در این فضا می تواند به محیط عمق بدهد.اگر وسایل نشیمن شما چوبی است، کاغذ دیواری کردن یکی از دیوارها به رنگ قهوه ای تیره می تواند به زیبایی اتاق نشیمن کمک کند و جلوه خاصی به اتاق دهد.
اولین جایی که با شنیدن اسم رنگ صورتی تصور می کنید اتاق دختر بچه هاست. البته معلوم است که صورتی برای اتاق دختر بچه ها بهترین رنگ است. به خصوص اگر آن را با رنگ های شاد دیگر مثل قرمز و زرد ترکیب کنید. فقط به یاد داشته باشید صورتی برای آشپزخانه مناسب نیست زیرا اشتها را کم می کند.

رنگ گرم در کاغذ دیواری

رنگ های سرد در کاغذ دیواری


رنگ های سرد، بیزاری، بیهودگی و دل گیری را بیان می کند.در عین حال بازتاب رنگ های سرد همیشه منفی نیست، مجموعه ای از رنگ های سبز وآبی گاه احساس پاکیزه و جذاب فرو رفتن در یک آبگیر خنک کوهستانی را تداعی می کند .و محیط را بزرگتر نشان میدهند. رنگ های سرد مثل رنگ آبی ، فاصله و دوری را نمودار میشوند و رنگ های "دور شونده" هستند که تضاد مسافت را القاء میکنند. که شامل بنفش، بنفش مایل به آبی، آبی، آبی مایل به سبز و زرد مایل به سبز می باشند. در حقیقت رنگ های سرد آبی بیشتری دارند. این رنگ ها در حمام و اتاق های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند تا کوچکی فضا به چشم نیاید. در جغرافیایی با آب و هوایی گرم، استفاده از رنگ های سرد باعث القای هرچه بیشتر حس آرامش و راحتی و خنکی می‌شود.
در محیط‌های ویژه‌ای که به تمرکز بالای فکری و عکس‌العمل‌های دقیق و سریع نیاز است، افراد باید در فضایی آرام به تصمیم‌گیری بپردازند. به طور مثال در محیط‌های درمانی و بیمارستانی و اتاق‌های عمل که تصمیم‌گیری‌ها بسیار حساس و تاثیرگذار است، رنگ زیبای سبز که ناشی از طبیعت است، می‌تواند محیطی آرام فراهم کند و به فرد قدرت تمرکز بیشتری دهد.آبی می تواند برای اتاق خواب شما رنگ مناسبی باشد. بهتر است در اتاق خواب از طیف های خواب آور آبی، مثل لاجوردی یا آبی روشن چرک که به طوسی روشن متمایل است استفاده کنید. . فقط دقت کنید که رنگ آبی برای اتاق بچه ها مناسب نیست، سرمای این رنگ تحرک آن ها را کم می کند. سبز برای تمام مناطق خانه رنگ مناسبی است، اما برای بعضی جاها مناسب تر است. برای مثال سبز برای اتاق کار رنگ کاملاً مناسبی است؛ چون می تواند خستگی را از تن شما بیرون کند. استفاده از کمی رنگ سبز در ورودی خانه حس خوبی به شما و مهمانان تان در ابتدای ورود به خانه خواهد داد.

رنگ سرد در کاغذ دیواری

کاغذ های دیواری نارنجی

کاغذ دیواری نارنجی اگر می خواهید احساس جوانی کنید از کاغذ  نارنجی رنگ استفاده کنید. معمولا افراد شاد از کاغذهای نارنجی استفاده می کنند.

کاغذ دیواری رنگی

کاغذ دیواری های آبی تیره

اگر به دنبال تمرکز بیشتر در محیط کار یا زندگی تان هستید از کاغذ دیواری آبی تیره استفاده کنید . کاغذ دیواری آبی باعث می شود که آشفتگی های ذهنتان دور شود و با تمرکز بیشتری بتوانبد تصمیمات مهم را بگیرید.

روانشناسی رنگ ها در کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های سبز

اگر به دنبال سلامت هستید از کاغذ دیواری سبز رنگ استفاده کنید . رنگ سبز رنگ طبیعت می باشد و کاغذ دیواری سبز رنگ شروعی جسورانه است.اگر از کاغذ های سبز رنگ استفاده کردید به شما کمک می کند تا توانایی های خاص خود را بشناسید و بتوانید در دنیای واقعی به کار گیرید.

رنگ ها در دکوراسیون

کاغذ های دیواری بنفش

انتخاب کاغذ بنفش روح تازه ای را به شما می بخشد در واقع  کاغذ های دیواری بنفش حس بشردوستانه را در شما تقویت می کند. اگر قصد شما ایجاد محیط دوستانه در خانه است از کاغذ بنفش استفاده کنید.

رنگ کاغذ دیواری

 کاغذ های دیواری آبی کمرنگ

اگر به دنبال آرامش می گردید از کاغذ دیواری آبی کمرنگ استفاده کنید .کاغذ دیواری آبی کمرنگ تنش و استرس را از شما دور می کند. کاغذ آبی با رابطه عاطفی شما هماهنگی دارد.

روانشناسی رنگ ها در کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های گلبهی رنگ

کاغذ دیواری گلبهی رنگ شهامت می باشد . اگر قصد دارید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید از کاغذگلبهی رنگ استفاده کنید. این نوع کاغذ هیجان را در شما افزایش می دهد.

روانشناسی رنگ ها در کاغذ دیواری

کاغذ های دیواری زرد

کاغذ  زرد به شما کمک می کند تا تمرکزتان را بالاتر برید و در واقع توانایی ذهنی و زیرکی شما را افزایش می دهد.

گاغذ های دیواری زرد رنگ

کاغذ دیواری های صورتی

اگر به دنبال عشق و مهربانی می گردید از کاغذ صورتی استفاده کنید . این رنگ می تواند قدرت درک و پذیرش را در شما بالا ببرد.

روانشناسی رنگ ها در کاغذ دیواری

کاغذ های دیواری ترکیبی از رنگ های زرد و نارنجی

اگر از کاغذ نارنجی و زرد استفاده می کنید ، ترکیب این دو رنگ به شما کمک می کند تا تاریکی را از بین ببرید . این رنگ کاغذ دیواری هم در گروه کاغذ های شادی بخش قرار می گیرد.

 کاغذ دیواری های فیروزه ای

اگر احتیاج شدید به آرامش یا یک خواب راحت دارید از کاغذ دیواری به رنگ فیروزه ای استفاده کنید.

کاغذ دیواری فیروزه ای

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید