از بین بردن لکه خودکار روی کاغذ دیواری

لکه خودکار روی کاغذ دیواری

از بین بردن لکه های کاغذ دیواری مسئله ای است که عموما بانوان خانه دار را با چالش های زیادی درگیر ساخته و زمان زیادی برای نظافت آن مخصوصا برای اتاق کودکان از آنان میگیرد .

 البته در گام نخست انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک مناسب می تواند آن ها را در  کمتر با این موضوع درگیر کند و زمان کمتری از آن ها تلف سازد . اما علاوه بر ان انتخاب کاغذ دیواری قابل شستشو نیز در ماندگاری نظافت کاغذ دیواری تاثیر بسزایی دارد. 

علی رقم موارد بیان شده چه راه کارهایی برای از بین بردن لکه خودکار روی کاغذ دیواری وجود دارد.؟ سوالی که تلاش داریم در این نوشتار به آن پاسخ داده و راه کارهای عمومی برای نظافت دیوار پوش های کاغذی را بیان کنیم . 

 شرکت تیراژه هارمونی وارد کننده انواع کاغذ دیواری و پارکت لمینت متناسب با کاربرد های خانگی و اداری و صنعتی و ... همراه با شماست 

چالش لکه خودکار روی کاغذ دیواری

زمانی که فصل خانه تکانی فرا می رسد یکی از قسمت هایی که همیشه برای خانم های خانه کلافه کننده است شستشوی دیوار ها می باشد . خصوصا اگر در منزل بچه ی خرد سال باشد.

 هر چند که انتخاب جنس  یکی از عوامل مهم در دیده شدن لکه ها است اما یک سری نکات خانه داری هستند که در صورت رعایت شدن بسیاری از لکه ها را به سهولت می توان پاک کرد .

از بین بردن لکه خودکار کاغذ دیواری

 

نکات کلی نظافت دیوار پوش ها 

سعی کنید هر لکه ای که ایجاد می شود را همان لحظه پاک کنید چرا که ماندن لکه بعضا باعث پایدار شدن آن شده و پاک کردنش به مراتب سخت تر می شود .

  • بیشتر لکه ها با آب گرم و صابون پاک می شوند چنانچه این اتفاق نیوفتاد به پاک کننده های شیمیایی قوی تری نیاز است .
  • برای از بین بردن لکه ها سعی کنید از حوله و یا دستمال های لطیف تر استفاده کنید ، هرگز از سیم های ظرف شویی و یا ابزار زبر برای شستشو استفاده نکنید.
  • دستمال را تا حدی مرطوب کنید و فرآیند تمیز کردن را تا جایی ادامه دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکند خصوصا در نواحی اتصال دو رول کاغذ دیواری دقت بیشتری به خرج دهید چون احتمال نفوذ آب در این نواحی بیشتر است .
  • چنانچه لکه ی شمع باقی مانده است ، سعی کنید با استفاده از یک کاردک اضافه ی شمع را از روی دیوار برداشته سپس رد آن را با استفاده از پاک کن از بین ببیرید.
  • چنانچه لکه چربی بر روی کاغذ های دیواری  ایجاد شده است ، هر چه سریع تر نسبت به پاک کردن آن اقدام کنید . برای این کار می توانید از گچ خیاطی خمیری بسازید و بر روی لکه بگذارید و اجازه دهید تا این خمیر کاملا خشک شود سپس با استفاده از یک برس یا مسواک کنید.
  • برای از بین بردن لکه های مداد رنگی ، میتوانید پارچه ای را با یک مایع پاک کننده بر روی کاغذ دیواری بکشید ، چنانچه به این شیوه نتوانستید لکه را پاک کنید و لکه پر رنگ بود با استفاده از مسواک و خمیر دندان میتوانید لکه را از بین ببیرید.
  • در صورت ایجاد لکه خودکار یا جوهر میتوانید از گچ خیاطی استفاده کنید ، ابتدا به کمک گچ خیاطی لکه را جذب کرده و سپس با استفاده از مسواک آن را به دقت پاک کنید .

چنانچه به شیوه های فوق قادر به از بین بردن لکه نبودید دست از شستشوی به این شیوه بر  دارید چرا که ادامه دادن این کار باعث از بین رفتن دیوار پوش شما می شود .

از بین بردن لکه مداد رنگی روی کاغذ دیواری

نحوه ی لکه گیری کاغذ دیواری های قابل شستشو

دیوار پوش های قابل شستشو  (کاغذ دیواری قابل شستشو را بیشتر بشناسید. )که به عنوان کاغذ های اکریلیک یا دارای لایه ونیل نیز شناخته می شوند اغلب دغدغه های خانم های خانه را برای از بین بردن لک کاهش می دهند .

در واقع با استفاده از یک اسفنج آغشته به آب گرم و صابون میتوان آنها را شستشو داد برای این کار در ابتدا باید توسط یک دستمال خشک گرد و غبار موجود را پاک کنید سپس عمل پاک کردن را روی قسمت های کوچکی از رول کاغذ انجام دهید این کار را تا جایی ادامه دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکند ، در نهایت پس از تمام شدن شست و شو و از بین رفتن لکه با استفاده از یک دستمال خشک کاغذ دیواری ها را خشک کنید .

 لکه گیری کاغذ دیواری های قابل شستشو

 

پاک کردن لک از کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

نکاتی که در بالا ذکر شد اغلب  برای دیوار پوش های قابل شستشو موثر است . اما اگر در منزل شما از نوع غیر قابل شستشوی آن وجود دارد کار سخت تری را پیش روی دارید . اصولا لکه ها به طور کامل روی این نوع از کاغذ های دیواری از بین نمیرود اما توصیه ی ما به شما این است که تا حد امکان با استفاده از یک ابزار لطیف یا گوش پاک کن ذرات موجود بر روی کاغذ را از روی آن برداشته و سپس دستمال خشک و تمیز بر روی دیوار بکشید .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید