انواع کاغذ دیواری

دیوارپوش کاغذی

این نوع کاغذ دیواری بسیار نازک و غیرقابل شستشو است. و با چسب های مخصوصی روی دیوار متصل میشود و تا یکی دوسال نسبت به شرایط نگهداری دوام دارند، ایراد اساسی نوع کاغذی این است که خیلی راحت پاره میشوند. همین عامل اصلی مناسب نبودن آن برای دیوار اتاق کودک میباشد و موقعی که قصد جابجایی مبلمان منزل را داریم باید دقت بسیار زیادی خرج کنیم تا در آن شکاف بوجود نیاید. بعبارتی میتوان گفت تنها امتیاز این دیوار پوش ارزان قیمت بودن آن نسبت به بقیه دیوارپوش ها است.

نوع pvc  با روکش وینیل

این نوع بسیار محکم ، بادوام، ضد آب و ضد خش میباشد. خیلی سخت پاره میشود و بعد نصب کاغذ دیواری اگر شرایط نگهداری آن رعایت شود حتی تا 5 سال نیز دوام می آورد. دیوار پوش PVC  با روکش وینیل در اندازه کوچک با مساحت 5 متر مربع و مساحت بزرگ 16 متر مربع در بازار موجود میباشد، بخاطر قابل شستشو بودن برای اتاق کودک گزینه ای عالی است و روکش وینیل آن یا پلی وینیل کلراید PVC نوعی پلاستیک که در زمینه های نا محدودی استفاده دارد، که برای روکش جهت مقاوم سازی کاغذهای دیواری در برابر آب و پارگی کاربرد دارد، روکش های وینیل دارای انواع مختلفی هستند که بررسی آن ها مبحثی بسیار تخصصی است و کاربردی برای ما ندارد، این نکته را حتما مد نظر قرار دهید هنگام تهیه کاغذ دیواری عبارت قابل شستشو روی آن درج شده باشد.

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نانو

 

این نوع دیوارپوش، از فناوری نانو بهره میبرد. از انواعی که با این فناوری تولید میشوند، علاوه بر اینکه قابلیت های نوع pvc را دارن جنبه های مثبت دیگری هم دارند. بدلیل فناوری استفاده شده در آن ها، در برابر دوده و آلودگی مقاوم هستند، خراشیده نمیشوند، ضد آلرژی هم هستند، جلوی تابش آفتاب هم مقاومند و عایق خیلی خوبی برای سرما و گرما نیز میباشند. این مدل کاغذهای دیواری بخاطر فناوری استفاده شده در آن ها نسبت به بقیه کیفیت بالاتر در عین حال قیمت بالاتری نیز دارند.

کاغذ دیواری مخملی

 

در این تکه ها از جنس پارچه مخملی  یا مخمل مصنوعی استفاده شده. زمینه این نوع از جنس پارچه یا pvc  است اما به دلیل این که در آن از مخمل استفاده شده قابلیت شستشو ندارند. این محصول دارای زیبایی خارق العاده ای میباشند و صد البته قیمتی بالاتر از نوع معمولی دارند. طرح این نوع دیوارپوش معمولا کلاسیک و رنگ تیره دارد. اگر دنبال دکوراسیون کلاسیک و لوکس هستید این نوع از کاغذهای دیواری برای شما فوق العاده میباشند زیرا بخاطر پارچه و مخمل بکار رفته در ان به آسانی با دکور شما ست میشوند.

کاغذ دیواری مخملی

 

کاغذ دیواری سه بعدی

 

نوعی از پرطرفدارترین کاغذهای دیواری سه بعدی آن میباشد. این وقتی از فاصله 3-4 متری به آن نگاه میشود بنظر برجسته و دارای عمق هستند. بعبارتی نوع طراحی آن ها طوری است که به دلیل سایه های خاصی که به آن داده شده خطای دید ایجاد و سه بعدی دیده میشود.این نوع اگر دارای طرحی مثل آجر باشند کاملا طبیعی بچشم می آیند. اگر علاقه دارید بعد جدیدی در اتاق خود داشته باشید میتوانید از نور پردازی استفاده شده و مقدار سه بعدی بودن تصویر را تنظیم کنید و در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

کاغذ دیواری دارای الیاف طبیعی

 

از انواع دیوارپوش های بسیار گرانقیمت و نایاب میباشد، نوع الیاف طبیعی است. این نوع از چوب های طبیعی درجه یک فنلاندی تولید و دارای تمام قابلیت های نوع قابل شستشو، ضد حساسیت و منطبق با طبیعت میباشد. موردی که باعث محبوبیت این کاغذ دیواری میشود وجود تکه های چوب و برگ درختان در آن میباشد، و آن را به گونه ای ساخته که طبیعت را به شما یادآوری میکند. به همین دلیل حس حضور در طبیعت را القا میکند.

برای مشاهده جدیدترین مدل های کاغذ دیواری و پارکت لمنیت از سایت تیراژه هارمونی دیدن فرمایید.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید