تاثیر نور پردازی بر جلوه کاغذ دیواری

نکات مهم در نورپردازی منزل

در خانه های امروزی در کنار چیدمان وسایل نورپردازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
دانستن این موضوع که چه نوری برای اتاق خواب لازم است و چه نوع لوستری برای پذیرایی از اهمیت بالایی برخورداراست.
میزان نوری که برای هر فضا در نظر گرفته میشودمتناسب با نوع کاربری محیط است در قدم بعد نیز خصوصیت های دکوراسیون فضا و عنصرهای موجود در آن تا چه اندازه بر میزان نور تاثیرگذارند.

 شرکت تیراژه هارمونی وارد کننده انواع کاغذ دیواری و پارکت لمینت متناسب با کاربرد های خانگی و اداری و صنعتی و ... همراه با شماست 

 ایده های تازه نورپردازی منزل

سه پارامتری که به شما برای تعیین میزان نور مورد نیازمحیط کمک میکند نوع رنگ ها ،سطوح و بافت های موجود در دکوراسیون فضا هستند.
در این دسته بندی باید در نظر داشت که رنگ سفید 80 درصد نور را منکعس خواهد کرد این در صورتی است که رنگ مشکی فقط 4 درصد نور را میتواند در فضا منعکس کند و بقیه را در خود جذب میکند.
به همین علت است که اگر در دکوراسیون منزل شما از رنگ های روشن وسطوح صیقلی استفاده شده باشد درصدبالایی ازنور منعکس خواهدشد این در حالی است که در دکوراسیون ها با رنگ های تیره و سطوح خشن نور جذب میشود.

نورپردازی خانه های مدرن

اگر در خانه ی شما آینه های براق ، کاشی های صاف و صیقلی و شبه آینه ای با رنگ های روشن به کار رفته باشند ممکن است گاهی اوقات تا 90 در صد نور را نیز منعکس کنند. به همین دلیل چنین فضاهایی به میزان نور کمتری نیاز خواهند داشت
یکی دیگر از مهم ترین و تاثیرگذارترین نکات در نورپردازی محیط توجه به اندازه ی اتاق و ارتفاع سقف آن است.
برای مثال در صورت داشتن سقف بلند در منزل خود، برای اینکه سایه ها را به طور کامل بر طرف کنید، به نورپردازی قوی تر و روشن تری نیاز دارید. اما برای اتاق با سقف کوتاه، بهتر است که از شدت روشنایی و قدرت نور بکاهید تا بر میزان کوتاهی سقف و دیوارها تاکید نشود.

توجه داشته باشید که تعداد پنجره هایی که در محیط وجود دارند و میزان نور طبیعی که وارد فضا میشودنقش به سزایی در نورپردازی مناسب دارند
باید در زمان نورپردازی توجه کنید که اتاق موردنظر رو به جنوب و بسیار نورگیر است یا رو به شمال با نورگیری بسیار کم و سرد؟ حتی ممکن است که اتاق مورد نظر شما به سمت جهتی مابین این جهات قرار گرفته باشد و بهتر است به دقت بررسی کنید.


جایگزینی لوستر با منبع نور نقطه ای

ابعاد فضا در نورپردازی محدودیت هایی را ایجاد میکند مثلا داشتن یک لوستر مرکزی در فضایی که غذا سرو میشود فضا را کوچک نشان میدهد .

یک ردیف بودن لامپ سقفی

چیزی که باعث میشود بتوان صرفا با نورپردازی فضاهای متنوعی ایجاد کرد انعطاف در سیستم های نوپردازی است.

نور پردازی داخلی


دیوار در نور غرق شده

برای اینکه کاغذ دیواری ها، تابلوها و دکوریهایی که در دیوارها نصب شده اند بیشتر جلوه داشته بشاند نورپردازی رو به دیوار ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
زمانی که از چراغ های هالوژن با نور ملایم در قسمت طاقی سقف استفاده می کنید، تابلوهای های هنری به شکل ویژه ای به چشم می آیند.


تاثیر بیشتر با مقیاس بزرگتر

لوستر با کلاهک بزرگ سیاه رنگ زمانی که در بالای میز ناهارخوری گرد و سفید رنگ قرار می گیرد، ظاهری متفاوت داشته و نور زیادی را برای این قسمت به وجود می آورد. این لوستر نه تنها میزان نور کافی و مورد نیاز فضا را تامین می کند، بلکه به عنوان عنصری شاخص برای معرفی فضا نیز شناخته می شود.



نور پردازی محوطه با نورپردازی روی دیوار

ببرای اینکه در زمان ورود میهمان فضای گرم و زیبایی برای خوشامدگویی داشته باشید باید نورپردازی چشمگیری داشته باشید.نورپردازی در باغچه های خانه علاوه بر اینکه زیبایی گیاهان را دوچندان می کند، معماری ساختمان را هم نمایان می کند.

نور پردازی کاغذ دیواری


تنوع در سیستم روشنایی

برای اینکه استفاده از سیستمهای نوری متفاوت را درک کنید دکوراسیون آشپزخانه مثال چالبی برای این موضوع است.
آشپزخانه فضایی است که نیازمند سیستم های نوری جداگانه و متنوع می باشد.



 چراغ دکور جهت جلوه به ظرافت ساختمان

شومینه بدون روشنایی و نور اضافه شده در اطراف خود تنها یک فضای سنگی یا آجری است. نورهای اطراف شومینه که به سمت پایین هم تابیده می شوند، تضاد سطح نرم و سخت را قویتر می کنند. در حالی که روشنایی هایی با تابش به سمت بالا، ساختار کلی آن را نمایش می دهد.

استفاده از عناصر غافلگیر کننده

برای قسمت هایی از خانه برای مثال میزهای نهار خوری قسمت هایی را در نظر بگیرید که نورهایی غیر منتظره در آن تعبیه شده باشد.

شرکت تیراژه هارمونی تولید کننده و واردکننده پارکت لمنیت و کاغذ دیواری با ارائه خدماتی نوین در خدمت شما عزیزان می باشد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید