مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ

ممكن است این سوال وجود داشته باشد كه اگر انتخاب و نصب کاغذ دیواری ها سخت و پر از دردسر است، چرا باید از آن استفاده كرد؟

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ

دلایل انتخاب کاغذ دیواری به جای رنگ‌آمیزی 

در جواب باید بگوییم یكی از مهم‌ترین دلایل این است كه طرح‌ها و رنگ‌هایی كه به وسیله کاغذ دیواری می‌توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممكن است.رنگ‌آمیزی دیوارها كاری بسیار عالی و ایده‌آل است، اما به شرطی كه تمایل به تك‌رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده برای دیوار‌های مجاور استفاده كنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه‌ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره‌ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد كنید، تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری است؛ زیرا در صورتی كه شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست كه کاغذ دیواری بهترین گزینه برای دكوراسیون است. کاغذ دیواری تیراژه هارمونی را می‌توان به نحوه‌های مختلف روی دیوارهای یك فضا نصب كرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یك مدل کاغذ دیواری پوشش داد یا برای برجسته كردن نقطه كانونی، تنها یك دیوار اتاق را کاغذ دیواری كرد؛ هم‌چنین می‌توان برای هر دیوار، از کاغذ دیواری‌ با طرح‌های متفاوت استفاده كرد. هم‌چنین می‌توانید تنها نیمه پایینی دیوار را كاغذ كنید و نیمه فوقانی را با رنگی هماهنگ و مناسب رنگ‌آمیزی كنید؛ یا بالعكس، نیمه پایینی را با کاغذ دیواری طرح‌دار و نیمه فوقانی را با کاغذ دیواری ساده و با رنگی متناسب بپوشانید.(سایت كاغذ دیواری)

مزایا و معایب کاغذ دیواری و رنگ

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

ویژگی کاغذ دیواری نسبت به رنگ 

در جاهایی كه رنگ‌آمیزی دیوارها نمی‌تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، می‌توان از کاغذ دیواری تیراژه هارمونی استفاده كرد. برای مثال، اگر دیوارهای خانه شما فرمی نازیبا و بد دارند می‌توان از کاغذ دیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت. همچنین دیوارهای پوشیده شده با کاغذ دیواری‌های مرغوب خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از دیوارهای رنگ شده تمیز می‌شوند. بنابراین کاغذ دیواری برای فضاهایی كه دیوارهایش زود به زود نیاز به تمیز كردن دارند، مانند آشپزخانه یا اتاق كودك، گزینه مناسب‌تری است.

کاغذ دیواری و رنگ

تاثیر کاغذ دیواری و رنگ در ابعاد خانه

اگر قصد دارید خانه کوچک تان را بزرگ تر جلوه دهید، رنگ ها بیشتر از کاغذ دیواری ها به شما کمک خواهند کرد چرا که در خانه های کوچک هرچه فضا به دور از شلوغی و طرح های اضافی باشد، بزرگ تر به نظر می رسد؛ از سوی دیگر نمی توان کاغذدیواری هایی را که طرح های زیبایی دارند هم نادیده گرفت. درست است که طرح روی آن ها خانه را کوچک تر نشان می دهد اما فریبنده تر و متفاوت تر از رنگ هاست. 

کاغذ دیواری

مزایا و معایب کاغذ دیواری و رنگ 


هم کاغذ دیواری و هم رنگ دارای مزایا و معایبی هستند که ما قصد داریم ویژگی های هر کدام را به صورت جداگانه و کامل بررسی کنیم تا در نهایت به یک نتیجه گیری خوب برسیم این نتیجه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ


مزایا و معایب کاغذ دیواری


کاغذ های دیواری به دلیل نصب بدون دردسر و راحت مورد پسند عموم مردم هستند یکی دیگر از ویژگی های آنها تنوع رنگ و بافت آنها است شما با هر سلیقه ای که باشید قطعا میتوانید با مراجعه به فروشگاه های لوازم دکوراسیون طرح مورد علاقه خود را پیدا کنید. ما نیز در مقاله نحوه ست کردن کاغذ دیواری با لوازم منزل نحوه انتخاب و ست کردن کاغذ دیواری را شرح داده‌ایم

از معایب کاغذ دیواری باید به مقاوم نبودن در برابر خراش و ضربه اشاره کرد و آنها قابل ترمیم نیستند درصورتی که قسمتی از کاغذ دیواری آسیب ببییند شما ناچار به تعویض آن قسمت هستید.

از دیگر مزایای کاغذ دیواری میتوان به فاقد بو بودن آنها اشاره کرد رنگ ها حتی تا هفته ها پس از اجرا بوی ناشی از مواد نفتی بکار رفته در ساختار خود را به همراه دارند. کاغذ دیواری به دلیل اینکه دارای نقش و بافت هستند در منزل وزن بصری ایجاد میکنند و میتوانند تعادل ایجاد کنند.

مزایا و معایب کاغذ دیواری


معایب و مزایای نقاشی کردن


کاغذ دیواری به دلیل جذب نور فضا را تاریک می کنند وقتی با فضا های کوچک سر کار داشته باشیم روشنایی محیط یک دارایی بسیار مهم است رنگ ها به دلیل براقیت و بازتاب نور سبب روشنتر شدن و بزرگتر جلوه کردن فضا میگردد. اگر از رنگ های روغنی استفاده کنید میتوانید با خیال راحت آن را شست و شو کنید.

رنگ ها را به سادگی می توان با لوازم محیط خانه هماهنگ کرد بر خلاف کاغذهای دیواری که در رنگ ها و نقش های معین تولید می شوند شما در هنگام نقاشی هیچ محدودیتی در ساخت رنگ مورد نظر خود ندارید و میتوانید به راحتی با ترکیب رنگ های مختلف رنگ مورد نظر خود را ایجاد کنید.

مزایا و معایب رنگ

کاغذ های دیواری به دلیل واستفاده از نقش و رنگ به صورت هم زمان سخت با محیط ترکیب می شوند و برای ایجاد هماهنگی باید زمان زیادی صرف کنید.

از معایب رنگ ها می توان به اجرای پر مشغله اشاره کرد کثیف شدن محیط هنگام اجرای نقاشی چندین برابر کاغذ های دیواری است و بعد از اجرا به سختی میتوان قطرات رنگ ریخته شده بر روی کف یا سطوح دیگر را تمیز کرد.

اما رنگ ها یک مزیت ویژه دارند و آن هم قابلیت ترمیم است در صورتی که قسمتی از دیوار شما در اثر خراش و یا خرابی آسیب ببیند میتوانید بدون مشکل آن را ترمیم کنید.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید